De la clasica structură filmică spre noi forme de povestire
Joi, 30 mai 2013, 19.00
PUBLIC TALK 
Nicolae Constantin Tănase în dialog cu Raluca Mănescu 

 
 
 

Scenariul din 3 acte este centrat în jurul personajului principal. Acțiunea are rolul de a antrena povestea și de a contura personajul principal. Acţiunile sau lipsa acestora influențează destinul personajului și îl pot sau nu transforma într-un erou. Călătoria este arhetipală – poate fi definită de anumite reguli și norme. Eroul pornește din lumea anostă a vieții de zi cu zi și se aventurează într-o lume supranaturală.

Oamenii au relatat aceleași povești timp de secole. În era Sfântului Internet, în care indivizii sunt în principiu stimulați de factori vizuali, este foarte greu să îi menții fericiti doar prin intermediul structurilor interesante, al dialogului bine făcut și al actorilor drăguți. De asemenea, este foarte greu să menții atenția publicului pentru perioade lungi de timp (problema ”click away” a youtube-ului – “nu-mi place, nu am de ce să o văd”). Avem nevoie de explozii vizuale pentru a ne simți stimulați. Am ajuns la un grad înalt de ingeniozitate (din punct de vedere cinematografic), dar suntem în acelaşi timp mai pretențioși ca niciodată.

Cinema-ul evoluează într-un ritm în care regizorii tineri sunt eliberați de structurile clasice care erau odată litera de lege. Structuri de film, genuri și tehnici de filmare amatoare se contopesc pentru a genera o surpriză constantă pentru audiență, menținând atenția publicului. Noi suntem o generație cu o libertate uriașă de expresie – chiar dacă decidem să folosim telefonul mobil, camera de filmat amatoare sau ultimele modele ARRI – fie că alegem ca mediu de expunere marile ecrane (în cinema) sau telefonul mobil – întrebarea este “cum vrei să-ți spui povestea?”.

 

Nicolae Constantin Tănase a absolvit ”Departamentul de Regie Film” din cadrul Universității de Teatru și Film I.L. Caragiale în 2009. Proiectele sale scurte din timpul școlii, ”Outrageously Disco” și ”Zombie Infectors 3”, au câștigat numeroase premii în cadrul festivalelor internaționale. ”Blu”, primul său scurt-metraj de după absolvire, i-a adus ”TRANSILVANIA IFF 2012” – trofeul pentru “Cel mai bun scurt-metraj românesc”, premiul juriului pentru ”Cel mai bun scurt-metraj internațional” la ”Cortex Sintra Short Festival 2012” și cel mai important, “Premiul GOPO pentru talente tinere promițătoare” în 2013. Debutul lung-metraj al lui Nicolae, ”The World is Mine” se află în stadiul de pre-producție cu ajutorul Libra Film și De Film. Nicolae Constantin Tănase face parte din expoziția curentă la PAVILION, COMMON NOSTALGIA, curatoriată de Eugen Rădescu. 

Raluca Mănescu a absolvit Facultatea de regie film din cadrul Universității Naționale de Teatru și Film I.L. Caragiale în 2010. Ea a scris scenariul pentru mai multe scurt metraje de succes, având ocazia de a lucra cu mulți regizori tineri – BLU, de Nicolae Constantin Tănase ( trofeul pentru “Cel mai bun scurt-metraj românesc” – TRANSILVANIA IFF 2012, “Premiul GOPO pentru talente tinere promițătoare” în 2013), Outrageously Disco,  Nicoalae Constantin Tănase, Vera vs. ursul de biblioteca, de Luiza Pârvu, Afterparty, de Ivana Mladenovici. Lucrează la următorul proiect, ”The World is mine”. 

Imagine: Nicolae Constantin Tănase, cadru din “Zombie infection 3″, film, 13 min, 35 mm/bw, 2008

May 25, 2013 | Filed under arhiva_evenimente.